Zwerfvuil geen prioriteit!

Op 5 juli 2016, over deze onderwerpen: Afvalbeleid, Milieu en Energie
Zwerfvuil

Peuken, papiertjes, blikjes, kortom allerhande soorten zwerfvuil in het straatbeeld van Zwijndrecht en Burcht, het stoort ons mateloos, u niet ?

Op de laatste gemeenteraad lanceerde onze N-VA-afdeling een voorstel dat een oplossing wil bieden aan dit probleem : we vragen lokale verenigingen om acties te ondernemen om zwerfvuil op te ruimen, dit op eigen initiatief en wanneer het past in hun planning. In ruil voorziet het gemeentebestuur in ondersteuning van de actie én in een financiële vergoeding.

Een meer propere gemeente én onze verenigingen ondersteunen – twee vliegen in één klap !

Het pakte evenwel anders uit: de beide meerderheidspartijen Groen en CD&V stemden tegen en verwierpen het voorstel, zoals steeds om onduidelijke redenen.

"Heel spijtig en vooral onbegrijpelijk dat net Groen dit voorstel wegstemt", aldus Danny van Hove, N-VA-gemeenteraadslid en initiatiefnemer van dit voorstel. "Blijkbaar is de enige bedoeling van de meerderheidspartijen om –waar ze kunnen- onze voorstellen af te wijzen. De grote slachtoffers van deze manier van werken zijn natuurlijk de inwoners van Zwijndrecht en Burcht."

N-VA wil ook in Zwijndrecht en Burcht vanuit de oppositie constructief meewerken aan het welzijn van haar inwoners. Voor N-VA tellen immers alleen maar de gemeente en haar inwoners.
"Het is dan ook bijzonder zuur dat een groot deel van onze voorstellen door de meerderheidspartijen worden weggelachen, zonder argumentatie en zonder goede redenen.", aldus nog Danny Van Hove. "Voor partijen als Groen en CD&V zijn blijkbaar de verkiezingen al begonnen en is 'stemmen winnen' belangrijker dan het welzijn van de inwoners."

Danny Van Hove
Foto door David Torres