N-VA Zwijndrecht-Burcht klaar voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Op 2 juni 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Danny Van Hove wordt lijsttrekker van de N-VA-lijst Zwijndrecht-Burcht bij de komende gemeenteraadsverkiezingen. Het lijstduwerschap wordt gedeeld door de tandem Guy Carpentier – Ronny Hiel

Dat beslisten de leden van de lokale afdeling op 1 juni.

"Ik kijk er naar uit", aldus Danny van Hove. " Na zes jaar gemeenteraadslid en met een jarenlange ervaring als werknemer van het gemeentebestuur, ben ik klaar voor een stapje hoger. Te meer omdat ik kan rekenen op de volle steun van de afdeling, onze leden en een lijst vol gemotiveerde en ambitieuze kandidaten. Tot slot zijn wij bijzonder blij dat Guy Carpentier en Ronny Hiel  als lijstduwers hun schouders onder onze lijst zetten. Wij zullen hun kennis en ervaring goed kunnen gebruiken".

Na de laatste gemeenteraadsverkiezingen mocht N-VA, ondanks een riante verkiezingsoverwinning met 30% van de stemmen en 8 zetels op 25, geen deel uitmaken van de meerderheid.

"Ondertussen zijn we 6 jaar verder en hebben de inwoners van Zwijndrecht en Burcht ondervonden dat de huidige bestuursploeg nood heeft aan frisse ideeën en nieuw bloed", aldus Bert Verbraeken, afdelingsvoorzitter. "Weinig visie en een gebrek aan planmatig werken maken dat de inwoners van onze gemeente voortdurend geconfronteerd worden met halfslachtige, losse maatregelen, die vaak het gewenste resultaat niet bereiken en dan ook voortijdig worden afgevoerd. Dit moet anders en daar gaat N-VA voor zorgen!."

"Wij staan voor grote uitdagingen.", aldus Danny Van Hove. "De stille teloorgang van de deelgemeente Burcht, het groeiende onveiligheidsgevoel, de enorme mobiliteitsproblemen, de daarbijhorende verkeersonveiligheid en de moeilijke omstandigheden waarin de lokale ondernemers en winkeliers moeten werken: stuk voor stuk belangrijke dossiers waarvoor N-VA een oplossing wil en kan bieden".

De Top 5 van de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen bestaat verder uit Inge Vandenbussche (2), Bert Verbraeken (3), Marleen Van Hautegem (4) en Anne Vervoort (5).

Meer info :

Bert Verbraeken, voorzitter N-VA Zwijndrecht-Burcht, 0478/712.958